Verftechnieken
Elke verftechniek op een kast zorgt voor een andere sfeer in de ruimte.
Wij adviseren je graag welke techniek toepasbaar is op je gekozen kast.
Kijk voor de toepassingen in ons lookbook.
Verftechniek Vintage
Deze verftechniek is toegepast op gezandstraald hout en is de ondergrond gebeitst en heeft de toplaag een verfkleur. De randen en oppervlakken worden subtiel door geschuurd wat zorgt voor een vintage look. De eind laag is altijd een matte vernis die zorgt voor bescherming en duurzaamheid.

Verftechniek Layerd
Deze verftechniek is toegepast op gezandstraald hout en is de onder kleur altijd dekkend. Over de onder kleur wordt de eindkleur verdund gezet. Randen en houtsnijwerk wordt tijdens het schilderen subtiel geaccentueerd door hier de onder kleur weer terug te halen. Het geheel word nog lichtjes door geschuurd en daarna afgesloten met een vernislaag.

Verftechniek Dekkend
Deze verftechniek is toegepast op gezandstraald hout of hout wat alleen is opgeschuurd. De kast wordt met twee verflagen van dezelfde kleur geschilderd met een matte of zijdeglans lak van hoge kwaliteit.
Let op! Bij de meeste kasten van eikenhout en grenenhout is zandstralen noodzakelijk om een goede hechting te verkrijgen.

Verftechniek Washed
Deze toepassing is alléén mogelijk op gezandstraald hout.
De verf wordt verdund aangebracht op het geïmpregneerde hout en vervolgens met een blokkwast en droge doek weggevaagd. Hierdoor is het hout nog goed zichtbaar. De verflaag word afgesloten met een transparante matte finish.

Verftechniek Natural look
Bij deze verftechniek wordt de oude verf, beits en/of waslagen doormiddel van zandstralen verwijderd.
Het originele hout wordt transparant bewerkt om zo veel mogelijk de originele hout kleur te behouden, maar er ligt wel een beschermlaag overheen. In de praktijk kleurt het hout na behandeling een aantal tinten op. Wij kunnen met speciale wassingen toch zoveel mogelijk de lichtste houtkleur benaderen. Het proces is bij deze techniek omvangrijker dan gedacht, maar het resultaat is super.
